Op 22 maart was het weer tijd voor Kick:Start, hét startersevent van de regio!

Met 20+ bezoekers was het niet alleen erg goed bezocht, het was ook bijzonder interactief.

Vooraf aan het event waren er startersvragen verzameld van de bezoekers.

Deze vragen werden zoveel mogelijk beantwoord tijdens het event, al waren er ook vragen tussen waar de presentator het antwoord ook niet paraat had.

Hieronder het programma, de vragen en de foto’s.

Veel leesplezier en aan alle bezoekers: graag tot ziens!

Startersvragen Q & A:

  1. Waar moet ik me registreren als starter?
  2. Welke bedrijfsvormen zijn er en welke moet ik kiezen?
  3. Hoe zorg ik voor voldoende geld/liquiditeit/opdrachten?
  4. Wat gebeurt er als ik/mijn onderneming niet slaagt?
  5. Hoe zit het met administratie?
  6. Hoeveel belasting ga ik betalen?
  7. Welke prijs moet ik berekenen?
  8. Moet ik me verzekeren en waartegen?
  9. Welke kosten kan ik op de zaak zetten? Hoe zit het dan met de BTW?
  10. Hoe maak ik een goede elevator pitch?
  11. Moet ik een eigen website maken?
  12. Is het verstandig samenwerkingen aan te gaan? Wat zijn de voor- en nadelen?
  13. Hoe zorg ik voor goede feedback op mijn businessplan?
  14. Zijn er lokale of landelijke subsidies voor startende ondernemers en waar vind ik die?
  15. Hoe en kan ik onderhandelen over de huurprijs en welke afspraken zijn daarin belangrijk?
  16. Hoe houdt je je maandelijkse kosten als starter zo laag mogelijk?
  17. Heb je algemene voorwaarden nodig? Waar moeten ze aan voldoen?